وضعیت IPTV در جهان

هم اکنون رقابت بالا و تنوع و تعدد شبکه های تلویزیونی، استفاده از تلویزیون اینترنتی را در اکثر کشورهای توسعه یافته تبدیل به امری رایج کرده است. آخرین تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که نگاه مردم اروپا و آمریکا ب ه این پدیده عصر ارتباطات متفاوت بوده و اروپایی ها بیشتر مایل به ارتقای سطح کیفی برنامه ها و بهره برداری از امکانات تبلیغی تلویزیون اینترنتی هستند و آمریکایی ها از سرویس سینمای مجازی و سرویس های خدمات اینترنتی این تلویزیون استقبال می کنند. تلویزیون اینترنتی تاکنون در بازارهای بین المللی در کشورهای بسیاری از جمله ژاپن، هنگ کنگ، ایتالیا، فرانسه، ایرلند و انگلیس در حال رشد است و بر اساس اخبار منتشره، در آمریکا SBC در سال ۲۰۰۴ سیستم پخش نرم افزاری برای سرویس های IPTV را از مایکروسافت به قیمت ۴۰۰ میلیون دلار خریداری کرده و آلکاتل نیز در حال همکاری با مایکروسافت برای طراحی یک راهکار کلی برای این سرویس است. بر اساس برآورد یک موسسه تحقیقاتی، مشترکان IPTV از ۷/۳ میلیون نفر در سال ۲۰۰۵ به ۹/۳۶ میلیون نفر تا سال ۲۰۰۹ در سراسر جهان افزایش می یابند و درآمد این صنعت تا آن زمان می تواند به ۱۰میلیارد دلار برسد. اما از جمله مشکلات IPTV یکی نبودن ویژگی های طراحی آن است؛ فراهم کنندگان این فناوری هنوز در تلاش برای یافتن یک استراتژی تجاری اند تا محصول خود را به صورت عمده به فروش رسانند. طبق جدیدترین مطالعات منتشره، شمار مشترکان سرویس IPTV طی ۱۲ ماه تا پایان ماه ژوئن سال ۲۰۰۷ به ۱۷۹درصد افزایش یافته است که براساس برآوردهای این گزارش در حدود هشت میلیون نفر اکنون از سرویس های IPTV استفاده می کنند و بیش از سه میلیون نفر در اروپا طی این مدت به شمار کاربران این سرویس افزوده شدند که اروپا را به یکی از بازارهای قوی در زمینه رشد این سرویس تبدیل کرده است.

IRISA ۲۹ تیر ۱۳۹۸ ۰ دیدگاه
دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.